Allison

Alla inlägg under juli 2013

Av Allison - 10 juli 2013 16:49

Ja, där kunde ni nyss se en häst och någon som höll i sig för livet susa förbi! :)
Ja, det var ju såklart min lilla Totte och jag. Han är en riktig galopphäst.
Så det är alltså sant, att det Engelska fullblodet är världens snabbaste hästras!
Det kan Thundercloud bevisa 1000 gånger om. Blev en massa bra bilder i alla fall! ;)
                
 

Av Allison - 10 juli 2013 16:25

Jepp, som jag skrev i rubriken, chatten är lite uppdaterad, märkte det nyss.
:D
  
 

Av Allison - 10 juli 2013 15:34

Håller på att träna mina hästar som en galning innan skolan börjar.
Därför rider jag på vissa hästar MYCKET mer än dem andra vissa perioder
och då syns även just hästen jag håller på att träna mycket på bloggen.
Till exempel ser ni nästan BARA Totte på bloggen just nu, men det är för
att vi är mitt i träning. Har även gjort så att jag ser i vilken ordning jag ska träna dem.
Gör det främst för att ni ska se vilken ordning kanske bara just den hästen syns på bloggen.
Jag tränar Thundercloud nu, och då är det från höger jag tränar dem, och Midningthope tränar jag sist.
Detta är inte alla hästar, för att jag vill göra detta bara en bit i taget. Därför syns inte Emeraldrain
och Otto är ju redan tränad.
    
           

Av Allison - 9 juli 2013 14:34

Thundercloud har ju inte det bästa temperamentet men jag skulle ändå vela börja träna honom i dressyr.
Jag menar, han har fullt med energi, och gör bocksprång lika ofta som han äter, men ändå har han
ju otroligt fina och lugna rörelser i dressyr, som man faktiskt inte skulle kunna tro om honom
vid första intrycket. I de flestas ögon är han nästan en vildhäst, bockar och springer iväg, drar till andra sidan hagen och
tjuv äter havre. Men bakom det temperamentet är han en lugn liten häst med fina rörelser och som älskar att bli ryktad.
            
 

Av Allison - 9 juli 2013 14:12

Jag är nu Jorviks bästa guide, det intygade Juli igår! C:
Haha, nej, jag vet inte ens varför jag skrev det här inlägget.
Uttråkad antar jag.
Men i alla fall.
 

Av Allison - 9 juli 2013 13:59

Silver är nog den lugnaste häst jag någonsin haft! Han är inte slö, som man kan tro och att han halvsover. Nej!
Han är alltid pigg, och lyssnar på alla ljud, men han är ändå lugn som en filbunke, hela tiden.
Körde Steves lopp med honom, vilken häst. Jag ska snart börja träna med honom.
  
 

Av Allison - 9 juli 2013 13:50

...ni får tycka som ni vill! I alla fall så kom jag in i Observatoriet idag.
Jag blev lite besviken över en sak, men annars är det väl helt okej där inne.
Och jag tycker inte att detta är en spoiler, för att jag hade typ inget rykte med
A.A.E så jag har gjort blåa för att komma upp i ryktet, PLUS att jag har slöat
med de blåa, och flera dagar bara struntat i dem. Så jag tycker jag är lite sen med att få gå in där
och tycker därför att detta inte är någon spoiler. Min åsikt. Kommentera gärna om det här.
Jag blev lite besviken på övervåningen, då man inte kunde hoppa ned där ifrån! :c
Det var som en vägg - och jag som ville hoppa ned! Man fick ta stegen...
  
 

Av Allison - 8 juli 2013 23:04

Var först lite i Fort Pinta med Juli och Missy och failade lite, sedan red jag ensam till Gyllenåsarnas dal.
Hur kan man annat än älska den staden när det är sen kväll/natt? Helt sjukt vackert.
                  
 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards