Allison

Alla inlägg den 27 juli 2013

Av Allison - 27 juli 2013 21:13

Han har ju vissa ovanor. Som att bitas, stegra, bocka, knuffas och så vidare. Men för övrigt
är han ju en stjärna min lilla Milou! Var nyss ute på en liten ridtur med honom, mest för att börja träna bort avkastandet, och det gick faktiskt bra. Förutom att jag blev avkastad en gång, men det är VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT LITE när det gäller mina hästar!

Vi började med att rida upp mot G.E.D.s byggarbetsplats i trav.   
Sedan gjorde vi några fina svängar och Milou hängde med bra med inte ett enda tecken på några ovanor alls.
    Sedan startade någon av G.E.D.s byggarbetar maskiner och Milou började smått tappa koncentrationen, tålamodet och började bli lite nervös av miljön
       
Efter några minuter med en nervös Milou så började han tveka och bli väldigt osäker. Han tvärnitade och jag flög av (utan hjälm, haha, men jag landade på rumpan så det gick bra endå).
 
Jag lyckades komma upp på hans rygg igen (jag rider nästan alltid barbacka) och vi fortsatte en bit.
Midnighthope lyssnade bra efter den lilla tvärniten och var mer koncentrerad när han förstod att maskinerna inte var farliga. Vi red upp på en liten kulle, och avslutade ridturen med skritt tillbaka till Moorlandstallet.
      
  
 

Av Allison - 27 juli 2013 20:02

Hade inget att göra så jag var inne lite på Howrse och fixade. Ni kan få
några bilder också!
                      
 

Av Allison - 27 juli 2013 18:54

Har just nu en omröstning på bloggen. Den ser ut så här
  Klicka på bilden för att förstora!
Ni hittar den under infon om mina hästar på denna sida! 

 

Av Allison - 27 juli 2013 18:10

Förra månaden hade jag totalt 60 unika besökare, och kolla antalet unika denna månad! :D
Och månaden är inte ens slut än! Tack alla snälla människor där ute som orkar klicka in här! :D
  
 

Av Allison - 27 juli 2013 17:45

Att jag har en till andvändare? Hoppsan cx
I alla fall har jag en annan andvändare som jag kanske också kommer att blogga om, nu när jag inte är star rider ett tag framöver. Namnet är Tindra Rainstorm. Just nu i level 9 med två hästar. Originalhästen Daydream fast kallas Danny i level 8 och lilla Springflower i level 1. Ni ska såklart få bilder! Bilderna högst upp är med Tindra och Daydream, och dem med den andra hästen är ju då Tindra och Springflower.
Tycker ni att jag ska blogga lite om denna andvändare också? Annars blir bloggen nog väldigt tom ett par dagar...
                          
En sak till bara... jag jobbar VÄLDIGT hårt (svårt i paint) med en ny header just nu. Kommer tyvärr bara inte hinna bli klar på ungefär 2 veckor, så ni får överleva med den gamla tråkiga gröna headern så länge! För visst ska både Isa och Nellie få vara med? ;) Tycker ni att Tindra Rainstorm, Daydream och Springflower ska få plats i ett hörn?  
       

Av Allison - 27 juli 2013 00:35

Det får visst följa med en Moonbeam även kallad Nellie hem med Snowspirit även kallad Isa till stallet. Ni får inte veta något om min lilla Nellie innan hon står i stallet. Förutom hennes namn ju. Och lite som är nödvändigt. Jag tror att ni anar vad det är för ras. Men det var så att hon också stod på sommarbete i GÅD. Jag stod vid Isas hage då det skrittade fram en jättevacker häst till mig. Hästen visade sig heta Moonbeam och hon kallas Nellie. Hennes skötare kom fram till mig och sa att hon var till salu, och om jag ville ha henne kunde jag köpa henne billigt. Nellie föddes oväntat på en idyllisk hästgård i södra Jorvik. Hennes mamma var skadad och inte i något bra skick, och dog straxt efter föseln av lilla Moonbeam. Moonbeam avvisades av resten av flocken, och snart hade hon alla hästar på den förr lugna hästgården mot sig. Det uppstod bråk, och ägarna trodde naturligtvis att det berodde på lilla stackars oskyldiga Nellie. De sålde henne till Jorvik stallet, och hon växte sedan upp där. Den som hade hand om Nellie ville egentligen inte det, ingen tyckte om henne, och en dag såg skötaren en annons om att man kunde betala billigt för att få ha sina hästar på sommarbete i Gyllenåsarnas Dal, och hon tackade ja, hon tänkte att hon kanske kunde bli av med Nellie samtidigt? Ja, hon blev av med Moonbeam. För Moonbeam såldes till mig. ♥
 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards