Allison

Alla inlägg under maj 2013

Av Allison - 29 maj 2013 19:53

Är det någon speciell av mina hästar ni vill veta mer om?
Jag gör gärna ett inlägg, eller två, om någon häst jag har!
Detta kommer finnas med i inlägget:
• Temperament
• Ursprung
• Ålder, namn, smeknamn
• Värsta bus
• Bästa bilden
Kommentera, kommentera, kommentera!


Av Allison - 29 maj 2013 19:41

Ja. Idag har Autumnfire fått sin första snö under hovarna, mitt i sommaren!
Vi har varit på en tur i bergen, då jag tyckte att det passade mitt i sommarvärmen på Jorvik.
Vi körde på barbacka idag. Några fina bilder!
     

Av Allison - 27 maj 2013 15:05

Var med Thundertrouble i äppellunden efter ridturen och lite träning. Han fick va lös och
han hittade otroligt nog inte på något bus! Okejdå, vi red lite på stranden precis innan, då
han bockade. Bilder!
     

Av Allison - 27 maj 2013 14:20

Har varit ute på en lång uteritt med min galna lilla Totte.
Han var ovanligt lugn på grund av väldigt mycket busande inatt.
Han smet ur hagen 4 gånger, en gång snodde han havre och så fick jag jaga honom
över halva Silverglade. Men nu vart det en trevlig ridtur med bara lite bus från Thundetrouble!
       

Av Allison - 27 maj 2013 14:17

Ja, ni har säkert läst om Juliette och hennes vackra häst Firerain tidigare på denna blogg, och igår
var vi ute och tävlade lite och så. :)
 

Av Allison - 26 maj 2013 19:23

Jag skulle rida med Thundertrouble till Gyllenåsarnas dal...
Min häst är ju inte riktigt klok. Man förstår varför han heter Thundertrouble!
     

Av Allison - 26 maj 2013 19:04

Nu har mina små söta ponnyer fått smeknamn! kanske lite taskiga smeknamn. Men i alla fall.
Och som jag nämnt tidigare, jag vet att det är hästar, fast jag kallar dem ponnyer! ;)
   Otto

   Midde

  Totte

  Mirre

  Silly (okej, lite taskigt där men kom med egna förslag då!)

  Rocky

Jag hoppas att det vara alla :)

Av Allison - 26 maj 2013 19:00

En bra (enligt mig) taktik hur jag ska få upp alla mina hästar i level.
Nja. Jag börjar med att levla upp en häst åt gången till level 4.
Sedan när alla hästar är i level 4, gör jag samma sak fast jag stannar vid level 6.
Sedan, igen, fast till level 14.
Om jag får se på saken, tror jag att det kommer ta ungefär....



26 år eller något :)
 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards