Allison

Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Allison - 13 juli 2013 20:48

Tycker själv inte att jag har varit helt tydlig runt hästarna x)
Tänkte skriva lite kort om dem bara. Nu finns
Alva med också, även om hon inte står i stallet än. Ni vet, klicka på bilderna
för att förstora dem.

  
Namn: Autumnfire "Otto"
Ålder: 8
Kön: Hingst
Ras: Jorvikiskt varmblod
Färg: ?
Efter: Flames
Undan: Snöflinga
Mankhöjd: 157 cm
Födelsedatum: 4/9-2005
Övrigt: Otto föddes i Jorvik stallet på hösten. Stallet började brinna och han flyttades snart till Gyllenåsarnas dal där han bodde ett tag. Sedan köpte jag honom. Han är en gosig men stabil häst, som man kan lita till 100% på. Han är inte rädd för något särskilt, men han är inte överförtjust i stallkatter. Jag satsar mest på hoppning med honom för han litar på mig och vågar sig oftast över det mesta.

 
Namn: Thundercloud "Totte"
Ålder: 5
Kön: Valack
Ras: Engelskt fullblod
Färg: Brun
Efter: Thunderhead
Undan: Surprise
Mankhöjd: 158 cm
Födelsedatum: 27/2-2008
Övrigt: Totte är alltid full med energi och busar ofta. Han är en liten snabb valack som har flera sidor. Bland annat är han väldigt lugn och samlad i dressyr och har fina smidiga rörelser. Men han älskar utmaningar och ger sig in i allt möjligt. Han är väldigt duktig och smidig i terräng och älskar att vara i bergen. Han hoppar över det mesta också.

 
Namn: Silvershadow "Silver"
Ålder: 6
Kön: Valack
Ras: Oldenburgare
Färg: Skimmel
Efter: Silent Eclipse
Undan: Shadow
Mankhöjd: 177 cm
Födelsedatum: 9/12-2007
Övrigt: Silver är en valack som föddes i December. Han älskar sommaren och att rulla runt i gräset bland massa blommor. Han är en mycket lugn häst som inte ställer till med beskymmer för någon. Han är bäst i fälttävlan och hoppning. Silver är inte så snabb men han är en stark häst som klarar det mesta. Han vet inte om sin höjd och storlek och tror oftast att han är en liten ponny.

 
Namn: Midnighthope "Milou"
Ålder: 5
Kön: Hingst
Ras: Oldenburgare
Färg: Svart
Efter: Midnight Challenge
Undan: December
Mankhöjd: 168 cm
Födelsedatum: 12/3-2008
Övrigt: Milou är en hingst som hoppar över precis allt. Han älskar utmaningar och när han utmanas att hoppa ÄNNU högre klarar han det galant. Milou är pigg, och vet om att han är en stor häst. Han älskar vinter och snö, och han gillar att rulla sig i vatten när man ska bada med honom. Tyvärr. xD

 
Namn: Morningmagic "Magic"
Ålder: 5
Kön: Sto
Ras: Morab
Färg: Palomino
Efter: Spirit
Undan: Magic Moment
Mankhöjd: 155 cm
Födelsedatum: 23/12-2008
Övrigt: Magic är ett sto av rasen Morab. Hon bär oftast huvudet högt. Hon har bra uthållighet och är snabb. Man ser att det är arab i hennes ras, för hon har dess ädelhet. Magic är oftast samarbetsvillig och lätthanterlig. Hon gillar att trava runt i hagen med huvudet högt. Hon har ännu inte vågat hoppa så jättehögt, men hon gillar att galoppera så det är det vi satsar mest på.

  
Namn: Emeraldrain "Emma"
Ålder: 6
Kön: Sto
Ras: Frieserhäst
Färg: Svart med nyans av brunt
Efter: Night
Undan: Jane Sapphire
Mankhöjd: 168 cm
Födelsedatum: 5/1-2007
Övrigt: Emma är ett sto av rasen Frieserhäst. Hon har fina rörelser i dressyr och älskar vatten. Hon gillar verkligen att bada. Hon bär huvudet högt. Hon har även provat på hoppning och hon är inte så jätteduktig inom just hoppning. Hon är duktig i terrängen, och gillar att rida i skogen.

 
Namn: Daydream "Alva"
Ålder: 8
Kön: Sto
Ras: Achal Teeker
Färg: Cremello
Efter: Sombrero
Undan: I Wish
Mankhöjd: 155 cm
Födelsedatum: 3/4-2005
Övrigt: Alva är ett cremello färgat sto av rasen Achal Teeker. Hon har bra stamtavla. Alva är tränad som hopphäst då hon är smidig och orädd, men hon har galopp i blodet. Hon älskar sommaren. Hon är skygg för vatten och vågar inte bada. Hon har ett lugnt temperament, även om hon ofta har mycket överskotts eneri och hoppar utan förvarning över allt möjligt.

Jag tror inte att ni orkade läsa allt... om ni gjorde det, ja, jag vet inte.
Ja ja, sorry om det är stavfel eller så.

Av Allison - 13 juli 2013 17:57

Del 5 av mörka hemligheter
 

Av Allison - 13 juli 2013 13:30

Ett citat som jag gillar! ♥
  
 

Av Allison - 13 juli 2013 12:00

Del 4 ute nu!
 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards