Allison

Alla inlägg under april 2014

Av Allison - 25 april 2014 20:29

Så, som ni kanske redan märkt så har jag inte varit lika aktiv sedan uppdateringen. Detta för att jag är upptagen med mitt liv utanför datorn. Om jag orkar och har lust så loggar jag säkert in under helgen, och om inte så gör jag det i alla fall någon dag nästa vecka. Ta det som en kort och mycket liten paus på en vecka. Hoppas att ni inte saknar mig allt för mycket c; ❤  

Av Allison - 23 april 2014 16:52

Jag har endast två saker att säga.
1. JAG SA JU DET.
2. JAG SA JU DET.

SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS


SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS


SPOLERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS

SPOILERS















SPOILEEEEEEEEEERS


Nu kan du inte skylla på mig om du vill fortsätta att läsa.




































1. Jag visste att Aideens ljus skulle vara till nytta!!! c:
2. JAG SA JU ATT DET VAR DET URÅLDRIGA TRÄDET.


   

Av Allison - 22 april 2014 16:24

Hade bara tänkt informera er om att jag har satt in en ny spellista på bloggen c; 
Valde att ta min absoluta favorit först och sedan blanda in lite av mina andra favoritlåtar.
Spela gärna igenom hela spellistan c:
Artist - Låt

Lifehouse - Hanging By a Moment
Arctic Monkeys - R U Mine?
ROOKiEZ is PUNK'D - In My World
Nico Touches The Walls - Diver
Linked Horizon - Guren no Yumiya
FLOW - Sign
Kotoko - Unfinished
Rie Fu - Life is Like a Boat
Rin Kagamine - The Lost Ones Weeping
Kanon Wakeshima - Still Doll

 

Av Allison - 22 april 2014 15:29

...Cinnamonhurricane!
EHHHHHHH?!

Hur lyckas jag seriöst o.o Det är inte hälsosamt för mig att spara sc till senare D:

I alla fall. Det är en underdrift om jag säger att dagen har varit hektisk. Alla flyger runt överallt, stressade men fortfarande spända över vad morgondagen bjuder på. Själv har jag tömt min ryggsäck, packat ned Aideens Ljus i fall att, och återförenats med min lojala starthäst Autumnfire. Som en "tradition" plockade jag fram den dammiga deluxe utrustningen för Silverglade. Det är som en tradition i mitt stall, att den liksom hör ihop med mig och Otto. Den är inte i närheten av snabb, men den betyder en hel del för mig.
Därför.
Jag har som sagt även skaffat mig en till häst...

Ingen info just nu, det orkar jag inte med, men ni ska få bilder på min vackra häst c;
     
 

Av Allison - 21 april 2014 08:45

Hade bara tänkt säga att Ängla redan är i level 10 *-*
Snart min nya tävlingshäst då! :D
Btw... köper ni levlar?
Köper alltid level 15 för att jag är lat och måste levla typ 10 hästar till.
 

Av Allison - 20 april 2014 21:12

Så. Jag. Har. Lyckats. Släpa. Hem. En. Häst. Till. D:

OKEJ FRÅN BÖRJAN.
Jag har faktiskt inte sagt Glad Påsk till er än? o: GLAD PÅSK FRÅN ER ALLI! :D
Anledningen är att... umm... jag firar inte påsk... haha...
Har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig att göra heller för den delen c; Min födelsedag är bara några dagar innan och jag gissar väl att det blir lite för mycket att fira cx Jaja. Ni är väl nyfikna på vilken häst jag har köpt? :D
Inte? o:
Nehe :c
Men jag berättar i alla fall :3

Namn
Silverqueen "Saphira"
Nej, jag fick inte smeknamnet från en viss drake...
Jag har läst för mycket fantasy D:

Ålder
4 år

Tidigare
Tidigare bodde denna fina häst på andra sidan havet, långt bort ifrån hela Jorvik och Skördebygdens terränger och gräsklädda slätter.

Humör
Jag fick endast två första intryck av den här underbara varelsen. Nyfiken och lyhörd. Jag har inget att tillägga när det gäller den här damens humör o.o

Övrigt (jag FÅR ändra, ok?)
Den. Vackraste. Häst. Jag. Någonsin. Sett. Ja. Precis. Du. Läste. Helt. Rätt. OMG.
Det känns nästan som om det är något speciellt med den här hästen. Som om det är något magiskt över att utforka Jorvik från denna hästs rygg. Okej, för mycket anime PLUS fantasy.
Och till sist bilderna *-*
       

Av Allison - 20 april 2014 12:50

Jag har ju sagt att jag uppskattar Starstables spelmusik enormt. Det är nog en av de bästa sakerna jag vet med hela spelet förutom mina vänner och själva grafiken. Jag har även platser där jag tycker att musiken är bättre än på andra och ni ska få en liten lista av mig på ställena där jag tycker att det är bäst musik!
1. Vingården
Musiken på Vingården måste vara min favorit. Samma musik spelas även när man är i Silverglade, Fort Pinta och Moorland fast jag kommer alltid att förknippa den med Vingården konstigt nog. Kanske för att Vingården och Silverglades Hästsportcenter är en av mina favoritplatser och jag gillar stämningen där c;

2. Valedale/Hollow Woods
Musiken när ens häst sätter sin hov i "Den ihåliga skogen" gör mig alltid lugn, hur upprörd jag än kan vara. Samma musik följer en hela vägen till Valedale. Jag har inte så mycket att säga om den här musiken, bara att den är lugnande och ger en underbar stämning till de här platserna.

3. Gyllenåsarnas Dals tävlingsmusik
Det bästa med denna vackra plats Gyllenåsarnas Dal är musiken när man tävlar. När jag först "lade märke" till dess tävlingsmusik vid Stallet Gyllenbladet vart jag förälskad. Sedan dess har jag alltid tävlat där endast för musiken, haha.

Det var alla för den här gången, vem vet, kanske jag kommer med en till lista c:
Nu i alla fall så får ni lite härliga arkivbilder! Vart en MASSA arkivbilder ser jag nu o.o
 
   
             

Av Allison - 18 april 2014 01:25

Jag... ehum... har sovit hela dagen. Så nu, mitt i natten bestämde jag mig för att logga in och jaga bort pandoriska krafter. Så det var vad jag gjorde också. Och så var det ju så att vid något tillfälle försvann min nattsvarta häst Ängla i den nattsvarta natten. Ja. Så jag sprang till nästa spricka till fots och så bara magiskt stod hon där. Inte så magiskt men i alla fall, det sparade mig tiden att springa och leta reda på henne.
 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards