Allison

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Allison - 16 juli 2013 21:12

Haha, ja. Det ska vara lite rättvisa på Jorvik. Jag och Otto tyckte det var ett bra tillfälle då vi inte hade annat för oss,
att hälsa på Mrs och Mr Hill. Det var visserligen lite obehagligt, men vi stannade och åt picknick i alla fall.
       
Drog sedan till ridhuset för att skaka av oss den obehagliga känslan. Det blev fina hopp,
och Otto tycker det är jätteroligt, så vi flyger över!
          
 

Av Allison - 16 juli 2013 19:26

Hej. Har ett LITET problem här. Hälsade snabbt på Alva i Gyllenåsarnas Dal, och då visade det sig
att hon inte längre lyssnar på sitt namn. Jag kontaktade ägaren av Jorvik stallet, som sa att
det hade skett ett misstag, och de i GÅD blandade ihop Daydream med en
häst som också är på bete där, som heter Snowspirit. Så alla började kalla Daydream
för Snowspirit "Isa" och Snowspirit började kallas för Daydream "Alva". Vad ska jag göra? D:
För Alva lyssnar bara på mig när jag säger Snowspirit eller Isa till henne. Kanske det
är lika bra att hon byter namn? Jag menar, ägaren av Snowspirit (den riktiga Snowspirit) bytte
namn på Snowspirit till Daydream. De tyckte helt enkelt att det var ett vackrare namn.
Funderar faktiskt också på att byta Daydreams namn till Snowspirit - det enda hon lyssnar på.
Det är ju ett vackert namn. Det lutar mest åt Snowspirit "Isa", men jag behöver ändå er hjälp!
  
 

Av Allison - 16 juli 2013 17:58

Jätte ledsen för dålig bloggning, men jag har tyvärr inga ideer just nu.
Jag kommer inte på något att skriva om. Men en sak är att Juliette Stardawn
ska ta hand om mina hästar från fredag och en vecka framåt. Jag kommer ju som sagt
åka iväg i en vecka, och då är Juli snäll och tar hand om hästarna.

Men du Juli... kom ihåg... Autumnfire är jätte tjurig på morgonen... bara en varning.

  
              

Av Allison - 16 juli 2013 03:35

Planerar lite. Alva kommer i alla fall till stallet inom en månad, och då ska hon få stå i stallet några dagar. Vi börjar med hagen, och hon ska få träffa Autumnfire först. Sedan, när hon är accepterad av alla, så får hon stå i stallet kanske 2-7 dagar innan vi börjar träna lite smått. Hon är ju just nu på sommarbete i Gyllenåsarnas dal. Som sagt, vi satsar på hoppning, och ska börja träna lite lugnt, sedan kör vi bara på och tränar. Kanske det blir något championat i framtiden också? ;) Skriver på min iPad, så det kan bli lite konstigt.#Starstable

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards