Allison

Alla inlägg under juli 2013

Av Allison - 26 juli 2013 14:27

Kom just hem! Jag vet att det blev väldigt lite inlägg för jag hann inte göra klart
alla tidsinställda! D: Men snart blir jag Star rider igen, och nu ska jag logga in och kolla läget. :)
Har även fått veta att jag kanske måste börja köpa mat till BÅDE Snowspirit och kanske en Appaloosa också?
Haha, har alldeles för MÅNGA hästar! Jag ska snart även få en kanin IRL och jag måste även börja förbereda med det!
Men nu återgår jag till det normala i några dagar innan jag åker bort igen... FAST DÅ KANSKE JAG KAN KOMMA ÖVER BÅDE DATOR OCH INTERNET!!! I alla fall, tack för mycket tålamod, fina människor som orkar läsa denna blogg... puss på er! ♥

Av Allison - 20 juli 2013 11:00

Ett härligt citat som jag gillar.
 

Av Allison - 19 juli 2013 08:00

...är del 7 ute av Mörka hemligheter! Säg gärna vad du tycker om serien i kommentarerna,
jag kan säga att man blir glad av en kommentar över huvud taget.
Tidsinställd
 

Av Allison - 18 juli 2013 22:35

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ! MIN TID SOM STAR RIDER ÄR UTE! MIN HOPPKARRIÄR ÄR FÖRSTÖÖÖRD! D:
MIN TERRÄNGKARRIÄR ÄR OCKSÅ FÖRSTÖRD! VARFÖR SER JAG SÅ GLAD UT PÅ BILDERNA? D':
   

Av Allison - 18 juli 2013 19:38

Jag åker iväg imorgon, och är borta en vecka. Så länge tar Juliette Stardawn
   hand om mina hästar. Just nu gör jag alla tidsintälla klart, kommer tyvärr kanske bara bli varannan dag.
Men det kommer åtminstonde komma en del i serien Mörka hemligheter. ♥
Besök gärna Juli's blogg, ni finner länken under länkarna på denna sida. Hennes blogg har otroligt fin design
och är verkligen värd att besöka. Tack otroligt snälla Juliette för att du orkar ta hand om 6 stycken
galna hästar åt mig! ♥
  
             

Av Allison - 18 juli 2013 16:50

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG OCH EN  STOR BILDBOMB

TOTALT 37 BILDER



VARFÖR



Jag aldrig skulle komma på tanken att sälja Thundercloud

För att

Han har blivit som min andra original häst, han har utvecklats, och visat alla sina både bästa och sämsta sidor under tiden. Han är stark och modig, och tillsammans har vi arbetat hårt för att bli bättre tillsammans. Han lär sig saker varje dag, jag likaså. Jag säger inte att han är bättre än Autumnfire, det kan ingen i mitt stall vara. Men Thundercloud kanske har en tråkig färg (tycker vissa) och jag tyckte ärligt talat det från början också. Men han är charmig, busig och han är helt enkelt Thundercloud. Min drömhäst. ♥
                                  
                      
              
    
   

Av Allison - 18 juli 2013 13:45

VARFÖR



Gör jag alla lopp?
Jo, jag gör nästan aldrig ett lopp bara för att jag ska få bättre tider.
Jag bryr mig faktiskt inte över huvudtaget om tiden i ett lopp, bara jag kommer i mål (det finns undantag när det gäller Steves lopp, Väderkvarnstävlingen och Baronessans galoppbana).
Loppen gör jag mestadels för att någon av mina hästar behöver levlas, för att det är kul, eller för Jorvik Shillings.
Där fick ni förklaringen för mina dåliga tider i ett lopp.
Andra bilden: Baronessans galoppbana
Tredje bilden: Steves lopp (till fots, haha)
Fjärde bilden: Paulines nya terrängbana (Vingården)
        
 

Av Allison - 18 juli 2013 05:52

Hej, ja, du läste rätt. :) Har märkt av mest nu senaste tiden att alla mina hästar jag tränar i hoppning, alltså Autumnfire, Thundercloud, Midnighthope och snart Snowspirit är bara klumpigare och klumpigare när vi hoppar i ridhuset. Har mest känt av med Autumnfire att han ogillar miljön starkt. Han tycker att det blir för mycket, och han blir förvirrad och skrämd när han river ett hinder (som händer mina hästar och mig ofta nu). Och han springer omvägar, vägrar och stegrar sig. Har ju även märkt på Milou och Totte att dem gör samma sak. De verkar på något sätt bli skrämda av miljön? Men jag vet också att mina hästar hatar att stå i stallet och stirra, även med ridhus. De gillar att vara utomhus, hoppa och busa. Så jag hade tänkt köra lite mer då på terräng, efter som att hästarna verkar bli mest skrämda när de river ett hinder. Det verkar även gå bättre när jag hoppar utomhus i paddocken med mina busiga hästar. De verkar helt enkelt inte gilla ridhuset.Bloggar från iPaden, därför finns tyvärr inga bilder, men det gör väl inte så mycket (jo, haha) ?

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards