Allison

Alla inlägg under juli 2013

Av Allison - 27 juli 2013 18:10

Förra månaden hade jag totalt 60 unika besökare, och kolla antalet unika denna månad! :D
Och månaden är inte ens slut än! Tack alla snälla människor där ute som orkar klicka in här! :D
  
 

Av Allison - 27 juli 2013 17:45

Att jag har en till andvändare? Hoppsan cx
I alla fall har jag en annan andvändare som jag kanske också kommer att blogga om, nu när jag inte är star rider ett tag framöver. Namnet är Tindra Rainstorm. Just nu i level 9 med två hästar. Originalhästen Daydream fast kallas Danny i level 8 och lilla Springflower i level 1. Ni ska såklart få bilder! Bilderna högst upp är med Tindra och Daydream, och dem med den andra hästen är ju då Tindra och Springflower.
Tycker ni att jag ska blogga lite om denna andvändare också? Annars blir bloggen nog väldigt tom ett par dagar...
                          
En sak till bara... jag jobbar VÄLDIGT hårt (svårt i paint) med en ny header just nu. Kommer tyvärr bara inte hinna bli klar på ungefär 2 veckor, så ni får överleva med den gamla tråkiga gröna headern så länge! För visst ska både Isa och Nellie få vara med? ;) Tycker ni att Tindra Rainstorm, Daydream och Springflower ska få plats i ett hörn?  
       

Av Allison - 27 juli 2013 00:35

Det får visst följa med en Moonbeam även kallad Nellie hem med Snowspirit även kallad Isa till stallet. Ni får inte veta något om min lilla Nellie innan hon står i stallet. Förutom hennes namn ju. Och lite som är nödvändigt. Jag tror att ni anar vad det är för ras. Men det var så att hon också stod på sommarbete i GÅD. Jag stod vid Isas hage då det skrittade fram en jättevacker häst till mig. Hästen visade sig heta Moonbeam och hon kallas Nellie. Hennes skötare kom fram till mig och sa att hon var till salu, och om jag ville ha henne kunde jag köpa henne billigt. Nellie föddes oväntat på en idyllisk hästgård i södra Jorvik. Hennes mamma var skadad och inte i något bra skick, och dog straxt efter föseln av lilla Moonbeam. Moonbeam avvisades av resten av flocken, och snart hade hon alla hästar på den förr lugna hästgården mot sig. Det uppstod bråk, och ägarna trodde naturligtvis att det berodde på lilla stackars oskyldiga Nellie. De sålde henne till Jorvik stallet, och hon växte sedan upp där. Den som hade hand om Nellie ville egentligen inte det, ingen tyckte om henne, och en dag såg skötaren en annons om att man kunde betala billigt för att få ha sina hästar på sommarbete i Gyllenåsarnas Dal, och hon tackade ja, hon tänkte att hon kanske kunde bli av med Nellie samtidigt? Ja, hon blev av med Moonbeam. För Moonbeam såldes till mig. ♥
 

Av Allison - 26 juli 2013 23:02

...är så vackert ju! Ser ni fyren vid Fort Pinta?
  
 

Av Allison - 26 juli 2013 21:08

HAHAHAHA.... nejmen jag håller på att stöka runt på bloggen IGEN! Förlåååååt, men jag är seröst verkligen inte nöjd med den här bloggen, men jag orkar inte starta om från noll heller. HAHAHAHAHAHAH (var tvungen att bara skriva något, så jag gjorde det och skrev HAHAHAHAHAHAH.) Nah. Men jag har INGET att göra nu när jag inte är Star Rider längre. DET FINNS NOLL PROCENT ATT GÖÖÖÖRA TYP? VAAAAARRRRRRFFFFÖÖÖÖÖR? Nu har datorn hackat upp sig igen och hemsidan blev alldeles stor. NAH. ATTANS!

Av Allison - 26 juli 2013 20:37

Att jag har för många hästar! Jag MÅSTE sälja någon häst (har verkligen fastnat vid ALLA) eller låta bli att hämta Isa från GÅD. Jag vill inte något av alternativen om jag ska vara ärlig, men jag KAN inte ha så många hästar som jag har! NAAAAAAHHH! Svårt beslut...
JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DE UPPDATERAR SÅ ATT MAN KAN HA 10 HÄSTAR!
Haha...
             

Av Allison - 26 juli 2013 18:39

Inte gammal gammal, men en häst som jag sålt för längesedan.
Bläddrade igenom några gamla inlägg på bloggen, och hittade ett speciellt.
Det handlade och Thundercloud och fina lilla Mistmystery. Ni som följt bloggen ett tag
minns säkert att Mistmystery, även kallad Misty, fick en skada på vänster framben och blev halt. Kort
där efter var jag tvungen att sälja Misty. Men Misty är en härlig häst, och imorgon åker jag kanske och hälsar på! För er som undrade vart Misty egentligen tog vägen, så hamnade han på en idyllisk hästgård i södra Jorvik. Han bor där nu, och han har det väldigt bra! Skadan tog väldigt mycket på honom, och kort efter att skadan läkt, under träningen av benet, blev han halt igen. Han har nu gått i pension i lite förtid. Man kanske kan skritta lite med honom, men han klarar inte av trav eller galopp, och de som fick honom valde att han inte skulle avlivas, för att han är för övrigt frisk, och behöver inte sådana onödiga beslut tyckte dem. Men han har det bra nu, och de som fick honom gillar honom väldigt mycket, och är glada över att de fick just Mistmystery.
  
  
 

Av Allison - 26 juli 2013 15:23

Har upptäckt fler roliga saker som ingår i att inte vara star rider :/
  
   

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards