Allison

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Allison - 7 juli 2014 18:00

Redan vid dag 3, huh?

Dag 3: Favorit karaktären som är en kille

Vänta, jag ska bara leta igenom min lista....

....

Hmm...

Nej jag skojar bara, jag vet redan.

Levi Ackerman (Attack on Titan/Shingeki no Kyojin) är bara typ 2% från Yahiko (Naruto Shippuden/Naruto Orkan Skildringen/Naruto Hurricane Chronicles)

Jag har både Levi och Yahiko på min header...

Jajajaja, jag ska förklara varför jag tycker såhär, men FÖRST en bild (eller två) på Yahiko c:
Eller tre...
     

Ehrmm... ja.
I alla fall... själva karaktären Yahiko har så mycket historia, och en fantastisk dröm. Själv tycker jag att det är otroligt hur du ens kan hitta på en sådan här djup karaktär med bara din fantasi, jag som har skapat Nine Evertur (huvudkaraktär i min "serie") som också har en väldigt djup historia, som medföljer med djupa sår. Vissa må hata alla fillers och flashbacks om ninja kriget, Nagatos föräldrar som blir mördade av två Leaf Shinobi, Nagato som nästan svälter ihjäl under kriget men möter Yahiko och Konan, som kämpar för sin överlevnad. Jag älskar dem xD Hur Yahikos dröm om fred och om att bli en gud skapade Akatsuki...
Hur Akatsuki kämpar för fred och växer större och större... Hanzou som förråder Akatsuki, Nagato, Yahiko och Konan... Yahiko som dör av Nagatos kunai, Nagato som desperat försöker döda Hanzou med Rinnegan och offar sig själv. Hur Nagato ger Yahiko Rinnegan och styr hans döda kropp som Pain.
Pain som söker efter fred, den döende Nagato som bakom kulisserna försöker följa Yahikos dröm om fred och om att bli gud. Aw, det är så sorgligt...

Nu ska jag gå och sörja Yahiko, bye T^T

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards