Allison

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Allison - 5 juli 2014 12:15

Så jag har tänkt på en sak, som faktiskt har stört mig lite...
Det är flera ord jag använt i nästan eller åtminstone varannat inlägg sedan jag startade bloggen för lite mer än ett år sedan.

1. Jaja
Jaja är ett ord jag använder HELA TIDEN xD Om det ens räknas som ett ord o.o
 
2. Så
Ni borde veta vid det här laget hur mycket jag skriver "så". Det är sällan jag skriver inlägg utan "så" xD

3. Juste (Just det)
Slangordet "juste" för orden "just det" skriver jag också ofta cx

4. Iaf (I alla fall)

En mycket använd förkortning i mina inlägg, måste jag säga.
 
5. Måste
Jag har inte den blekaste aningen om varför jag använder det här ordet så mycket...

Det var allt för mig för stunden, nu ska jag spela c:
Finns det något ord/slang/förkortning som jag använder ofta som inte fanns med? Kommentera! ^^

Åh gud... jag glömde nejmen xD Det är nig mitt näst mest använda ord c':

Av Allison - 5 juli 2014 00:06

Ok, eftersom att jag är uttråkad så skriver jag första dagen nu xD
Fast det räknas faktiskt som en annan dag... se? Skrev det här inlägget 00:06 c:
Whatever.

Dag 1: Första animen du såg.

 

Som jag nämnt tidigare så tvingade min bästa vän mig att se Fruits Basket. Hon gillar japan väldigt mycket, likt hennes storasyster och på något sett lyckades de trassla in mig där också, och nu är jag lika mycket otaku som min bästis xD Ja, vi är totala nördar c': Sanningen svider...
Jaja, jag är i alla fall glad för det xD
Åh juste... min bästa väns lillasyster tvingade mig att se Sailor Moon också...

Jaja, nu vet ni hur jag hamnade bland allt japanskt xD

 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards