Allison

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Allison - 4 juli 2014 23:45

Så, många har gjort/gör 30 dagar anime challenge, och jag tänkte typ "Why not! Borde hålla min blogg vid liv ett tag..." så varför inte.
Kopierar frågorna från Fille som har bloggen mylittlebox.bloggplatsen.se som (helt från ämnet men whatever) i övrigt är en bra och läsvärd blogg. Klicka på namnet för att komma till bloggen.

Day 1: Very first anime you watched
Day 2: Favorite anime you've watched so far
Day 3: Favorite male anime character ever

Day 4: Favorite female anime character ever
Day 5: Anime you're ashamed you enjoyed.
Day 6: Anime you want to see but haven't yet
Day 7: Favorite anime opening theme song.
Day 8: Current (or most recent) anime wallpaper.
Day 9: Best anime villain
Day 10: Favorite fighter anime
Day 11: Favorit anime ending song
Day 12: Saddest anime scene
Day 13: Anime character you are most similar to
Day 14: Anime that never gets old no matter how many times you rewatched it
Day 15: Favorit anime sidekick, pet or summoning from any anime
Day 16: Anime with the best animation
Day 17: Favorit supporting male anime character
Day 18: Favorit supporting female anime character
Day 19: Most epic scene ever
Day 20: Anime character that gets on your nerves
Day 21: Favorite goofy anime character
Day 22: Favorit weapon, gear or armour used in an anime
Day 23: Favorite attack someone used in an anime
Day 24: Moment that shocked you the most in any anime
Day 25: Saddest anime death
Day 26: Best anime fight
Day 27: Most badass scene from any anime character
Day 28:  Favorit quote from any anime character
Day 29: An anime you wished was real
Day 30: An anime you wish never ended and continued on

Så jag kommer förmodligen att blanda in det här i vanliga inlägg c:
Har fått tillbaka min Starstable lust så jag kommer förmodligen att sitta fastklistrad vid min pixelhästs rygg ett tag framöver, men annars hade jag funderat över att skriva bok, spel, manga och anime recensioner. Vad tycker ni?

Ib

Av Allison - 4 juli 2014 22:52

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD JUST NU.

Nejmen jag laddade ned Ib tidigare (Ib är mitt favorit skräckspel).
Ib är ett skräckspel gjort i RPG Maker 2000.
På nedladdningssidan står i princip allt man behöver/vill veta om spelet.
Ib uttalas Eeb (liknande Eve).

(Engelska för att jag orkar inte översätta...)
A young girl named Ib visits an art gallery with her parents.
While observing the many exhibits, she suddenly realizes she is alone.

And in her search for others, she finds things awry in the gallery...

För den som vill spela men tror att det är läskigt, så finns det knappt några jumpscares. Spelet är fokuserat på att lösa problemen man stöter på, och att försöka ta sig ut från konstgalleriet man är instängd i.

Kommer förmodligen ladda ned typ Mad Father, Misao och Corpse Party senare...

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards