Allison

Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Jaja, hästar var det

Av Allison - 11 april 2014 23:45

JAG VEEEET ATT JAG BORDE BLOGGA OM HÄSTAR. Fast just nu är min Otaku-mätare på 100/100 och jag kan inte tänka på annat. Så :3
Ni får istället lite fakta om varför jag gillar anime osv.
Liten förklaring...
Anime
Svar
Fråga
Japanskt namn på samma anime
Annat språk (namn) på samma anime

Fråga 1
Varför gillar du anime?
Det är som att fråga varför himlen är blå.

Fråga 2
Första animen du såg?
När jag sov över hos min kompis tvingade hon mig att se på Fruits Basket. Min första anime.

Fråga 3
Favorit anime?
Varför ens fråga? Shingeki no Kyojin/Attack on Titan.

Fråga 4
Anime karaktär du liknar?
Konata Izumi från Lucky Star. Vi båda gillar anime/manga, är lata, gamer, har gröna ögon (gills det?), gör inte läxor.
  Klicka på bilden för att förstora den.

Fråga 5
Favorit anime par?
ERERI. FÖRLÅT MIG.

Fråga 6
Favorit opening till en anime?
Jag har ingen aning. Eller jo, Goya no Machiawase från Noragami.


Fråga 7
Sorgligaste animen du sett?
Jag har inte sett så många sorgliga så som Clannad, för att jag vet att den är sorglig. Men om jag måste så väljer jag Angel Beats!. Jag grät i flera veckor efter, varje gång jag såg någon bild/liknande från den animen.

Fråga 8
Anime karaktärer du gillar/är kär i
Det blir en lista. Förbered er.
1. Levi AckermanShingeki no Kyojin/Attack on Titan
2. Sebastian "Sebby" Michaelis (såklart) Black Butler/Kuroshitsuji
3. Yahiko Naruto Shippuden/Naruto Orkan Skildringen/Naruto Hurricane Chronicles
4. Gaara Naruto Shippuden/Naruto Orkan Skildringen/Naruto Hurricane Chronicles
5. Rin Okumura Blue Exorcist/Ao no Exorcist
6. Rin Matsuoka Free! - Iwatobi Swim Club
7. Haruka "Haru" Nanase Free! - Iwatobi Swim Club
8. Yato Noragami
9. Jack Bezarius Pandora Hearts
10. Kyo Sohma Fruits Basket
Det blir inte fler än 10, även om det finns MÅNGA fler.

Fråga 9
Manga eller Anime? Varför?
Anime. Opening, ljud, färg med mera gör det roligare att titta på.

Fråga 10
Välj 5 karaktärer från din favoritanime och skriv 3 ord som beskriver dem
Shingeki no Kyojin/Attack on Titan
1. Levi Ackerman
HUR KAN MAN INTE ÄLSKA HONOM? SNÄLL, KAWAII, SNYGG, KORT, ERERI, STÄD FREAK, LEVI. OMG. VARFÖR FINNS HAN INTE PÅ RIKTIGT? ;_; /snyft/ ♥
2. Eren Jaeger
Arg, Ereri, kawaii
3. Jean Kirschtein
Häst, rolig, Marco (FÖRLÅÅÅÅÅÅT)
4. Marco Bodt
Halv, Jesus, Jean (FÖRLÅT FÖR MARCO-SKÄMTET... OCH DET DÄR MED JEAN)
5. Sasha Braus
Potatis, mat, mat

Det var allt c':
Förlåt för alla Marco skämt, Yaoi relaterat och för hela inlägget XD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Allison - 1 mars 2016 11:51


Jag kommer inte att vara så aktiv på bloggen (som ni kanske märkt). Tog en till paus från Star Stable men nu är jag tillbaka och spelar    Kanske uppdaterar med något litet inlägg då och då, men inte dagligen som för två år sedan.   Vi ses!...

Av Allison - 30 november 2014 00:58

Nej, nu får jag ta och sluta glömma min blogg. Punkt slut. Nej, oroa er inte, inlägget är nt slut ännu xD Iaf så får jag min nya mobil nu i jul, och då kommer jag för det första få tillgång till instagram igen /YEEEEEEEEEEEEESSSSSSSS! KÄNNS SOM ATT H...

Av Allison - 29 oktober 2014 07:48

Och gissa vem som är tillbaka?    (nej jag glömde inte mitt lösenord och var för lat för att ändra) (inte alls) (iiiiiiinte allsssssss)   Jaja, vet ni vad? Jag råkade nyss tappa min ask med blåbär på golvet... alla blåbär låg bokstavligt ...

Hmm

Av Allison - 8 augusti 2014 01:51

Största anledningen till att jag inte bloggar är ingen. Jag har ingen anledning till att inte blogga och ingen till att blogga (förutm anime utmaningen som jag har gett upp på). Just nu spelar jag varken SSO eller AK, det enda jag gör är att rita och...

Av Allison - 3 augusti 2014 03:43

Precis som i SSO så har jag många gömställen och "egna" ställen i Aura Kingdom. Jag har fäst mig extra mycket vid ett ställe som jag hade tänkt visa för er, och även hur man snabbast tar sig dit från Lunarin (en by i Crescent Hill) c:   Självklart f...

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards