Allison

Alla inlägg under maj 2013

Av Allison - 13 maj 2013 16:25

Lite guidning :D Ett ställe i varje inlägg! Då visar jag om det finns hemliga platser, om själva platsen osv.
Vi börjar med... Moorland!

Moorland
Moorland drivs av Thomas Moorland och hans son Justin. Moorland är ett stort område där alla nybörjare startar.
Alla nybörjare börjar i Moorland och gör uppdrag. Men även ryttare med högsta leveln söker sig till Moorland när de skapat en ridklubb, för nybörjarna är oftast inte medlem i en ridklubb. Det är mycket enkla tävlingar i Moorland också.
  Moorlandstallet
  
 

Av Allison - 10 maj 2013 22:15

Min hoppkärriär föll nyss ihop. Min fina hopphäst Mistmystery blev skadad under en tävling. Autumnfire (Otto) är ju också
en hopphäst som är jätteduktig men han är upptagen med andra tävlingar. Så jag ska börja med dressyr med Thundertrouble (Totte) och Mistmystery. Just det! Jag behöver förslag på smeknamn åt 2 hästar i nästa inlägg!

Mistmysterys hopp.  
Veterinären fick komma...
 

Av Allison - 9 maj 2013 21:31

Som jag har skrivit om förut, allt konstigt gillar mig. Jag skulle skapa en ny andvändare på Starstable.
Se själva vad som hände
 

Av Allison - 9 maj 2013 17:31

Ja! Du läste rätt. Ny header och en rymmande Otto.
Otto ska ju alltid krångla till allt, så varför inte nu?
Otto smet från hagen. Iväg i trav. Den hästen vet hur man motionerar sin ryttare.
 

Av Allison - 9 maj 2013 17:19

Otto är ju en liten krånglig filur, som älskar att bocka, stegra och kasta av mig. Jag hade hämtat honom i hagen, utfodrat
ryktat, sadlat och tränsat. Och så när vi väl är ute skulle vi rida lite i bergen... han red iväg i galopp med mig halvt avkastad och stegrade uppe i bergen. Det är min häst det.

 
                                                  
                                      

Av Allison - 1 maj 2013 22:29

...rubriken
Nejmen det hände faktiskt en kanske inte konstig men jag blev förvånad!
Bild!
 

Av Allison - 1 maj 2013 22:20

Ja! Det blev en liten ändring. Autumnfire och Co. kommer ut i nästa inlägg! Ville bara meddela
att en till häst har kommit till Ottos stall! Morningmagic! Precis som alla andra mina hästar måste det
ju finnas ett smeknamn! Jag tänkte en stund och kom fram till att Mirre går väl bra? Bild kommer!
 

Presentation


Jag är Allison Dawnstar.
Detta har varit en blogg om hästspelet Starstable online i ca 1 år, men då min lust att spela SSO försvann under ett tag så bloggade jag lite om andra spel och anime, så det är typ vad jag kommer att fortsätta göra.

Autumnfire

     Autumnfire eller Otto som jag bara någon dag fick för mig att kalla honom är en glad häst på 8 år. Man kan lita till 100% på honom och han är bra i terrängen. Han skulle aldrig komma på tanken att ens försöka kasta av mig, även om han hoppar, springer och bockar i hagen.

Thundercloud

     Thundercloud lever verkligen upp till sitt namn. Han är vild och busig, och man kan alltid räkna med en springtur efter honom över halva Jorvik. Han är en väldigt mångsidig häst, som till exempel är väldigt lugn i dressyr, men en fartdåre när det gäller galopp och terräng. De flesta kallar mitt Engelska fullblod för Totte.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hatsune Miku

Ovido - Quiz & Flashcards